STATUT
FUNDACJI RECYKLINGU PAPIERU I OCHRONY ZASOBÓW LEŚNYCH
§1.
- Fundacja pod nazwą Fundacja Recyklingu Papieru i Ochrony Zasobów Leśnych, zwana dalej Fundacją, ustanowiona przez: Elżbietę Urszulę Tekieli zwaną dalej Fundatorem, aktem notarialnym repertorium A numer 4145/2016 sporządzonym przed notariuszem Romaną Gruskoś w Kancelarii Notarialnej w Krakowie, przy Al. Grottgera 1, w dniu 5 listopada 2016 roku, działa na podstawie przepisów prawa polskiego oraz niniejszego statutu.
- Fundacja jest apolityczna i nie jest związana z żadnym wyznaniem religijnym.
- Ministrem właściwym w sprawach Fundacji jest Minister Środowiska.
§2.
- Fundacja posiada osobowość prawną.
- Fundacja powołana jest na czas nieoznaczony.
§3.
- Siedzibą Fundacji jest miasto Kraków.
- Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej, przy czym w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania celów może ona prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
- Fundacja może:
- tworzyć oddziały, zakłady, filie i przedstawicielstwa w kraju i za granicą,
- tworzyć i przystępować do spółek handlowych lub uczestniczyć w fundacjach.
§4.
- Fundacja może ustanawiać odznaki, medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami, osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla fundacji.
- Fundacja może używać pieczęci z napisem wskazującym jej nazwę i siedzibę. Fundacja może również używać wyróżniającego ją znaku graficznego.
§5.
Celami Fundacji są:
- Promowanie, wspieranie i inicjowanie działań na rzecz zrównoważonego rozwoju ekologicznego Polski.
- Podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego i dziedzictwa przyrodniczego, w tym ochrony różnorodności biologicznej i krajobrazowej.
- Nauka, edukacja, oświata i wychowanie, w tym poprzez podnoszenie świadomości i poziomu wiedzy społeczeństwa na temat stanu środowiska naturalnego oraz jego wpływu na rozwój społeczny i gospodarczy.
- Promowanie działań polegających na aktywnym segregowaniu makulatury celem jej dalszego przetworzenia.
- Propagowanie zasad zrównoważonej gospodarki leśnej, zrównoważonych form rolnictwa oraz ekoturystyki.
- Propagowanie proekologicznych metod ograniczania ilości zanieczyszczeń i emisji.
- Propagowanie wykorzystywania nowoczesnych technologii w dziedzinie odzysku i recyklingu odpadów.
- Popularyzowanie idei zagospodarowania odpadów pokonsumpcyjnych.
- Wspomaganie przedsiębiorców prowadzących działalność proekologiczną.
§6.
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- Organizowanie, finansowanie i prowadzenie projektów edukacyjnych, w tym szkoleń dla osób fizycznych i podmiotów prawnych, w szczególności w zakresie ochrony środowiska oraz aktywnego recyklingu odpadów.
- Udzielanie pomocy finansowej, rzeczowej i organizacyjnej podmiotom przyczyniającym się do realizacji celów Fundacji, a także angażowanie sektora biznesu dla realizacji celów Fundacji.
- Organizowanie i finansowanie działalności wydawniczej, w szczególności wydawanie książek, map i atlasów, wydawanie gazet, czasopism i wydawnictw periodycznych.
- Analizę systemową potrzeb i doradzanie rozwiązań w zakresie oprogramowania komputerowego, projektowanie stron internetowych, przetwarzanie danych, prowadzenie portali internetowych, publikowanie i udostępnianie baz danych i innych publikacji elektronicznych.
- Pozyskiwanie dla idei ochrony i racjonalnego kształtowania środowiska przyrodniczego środowisk zawodowych oraz młodzieży.
- Prowadzenie działalności gospodarczej zgodnie z przepisami statutu.
§7.
- Dla osiągnięcia swoich celów Fundacje może wspierać działalność innych osób prawnych lub osób fizycznych, zbieżną z celami Fundacji.
- Fundacja może zatrudniać pracowników administracyjnych oraz merytorycznych dla realizacji celów statutowych.
§8.
- Na realizację celów wybranych przez Fundację, Fundator przeznacza kwotę pieniężną w wysokości 1.500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych), która stanowić będzie fundusz założycielski fundacji.
- Dochody Fundacji mogą pochodzić w szczególności z:
- Prowadzonej działalności gospodarczej,
- Darowizn, spadków, zapisów, subwencji,
- Dotacji, grantów i dofinansowań,
- Zbiórek, imprez publicznych, loterii,
- Majątku Fundacji.
- Dochody osiągane z prowadzonej przez Fundację działalności gospodarczej przeznaczone będą na realizację celów Fundacji.
§9.
- Dochody pochodzące z dotacji, subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację celów Fundacji i pokrycie kosztów jej działalności o ile ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
- W sprawach przyjęcia darowizn i dziedziczenia oświadczenia wymagane przepisami prawa składa Zarząd Fundacji.
- W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia jej Zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza.
- Fundacja nie może dokonywać zakupów towarów lub usług od Fundatorów, członków władz Fundacji, jej pracowników lub ich osób bliskich, bądź podmiotów, w których uczestniczą Fundatorzy, członkowie władz Fundacji, jej pracownicy lub ich osoby bliskie, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
- Majątek Fundacji nie może być wykorzystywany na rzecz Fundatora, członków władz Fundacji lub pracowników oraz ich osób bliskich, chyba że wykorzystanie to wynika bezpośrednio ze statutowego celu Fundacji.
§10.
- Fundacja prowadzi działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji celów statutowych.
- Całkowity dochód z działalności gospodarczej przeznaczany jest na realizację celów statutowych.
- Fundacja może prowadzić w kraju i za granicą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, działalność gospodarczą w zakresie:
- PKD 17.12.Z – Produkcja papieru i tektury;
- PKD 17.21.Z – Produkcja papieru falistego i tektury falistej oraz opakowań z papieru i tektury;
- PKD 17.29.Z – Produkcja pozostałych wyrobów z papieru i tektury;
- PKD 18.11.Z – Drukowanie gazet;
- PKD 18.12.Z – Pozostałe drukowanie;
- PKD 18.13.Z – Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku;
- PKD 26.20.Z – Produkcja komputerów i urządzeń peryferyjnych;
- PKD 33.11.Z – Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku;
- PKD 33.12.Z – Naprawa i konserwacja maszyn;
- PKD 38.11.Z – Zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne;
- PKD 38.12.Z – Zbieranie odpadów niebezpiecznych;
- PKD 38.22.Z – Przetwarzanie i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych;
- PKD 38.31.Z – Demontaż wyrobów zużytych;
- PKD 38.32.Z – Odzysk surowców z materiałów segregowanych;
- PKD 39.00.Z – Działalność związana z rekultywacją i pozostała działalność usługowa związana z gospodarką odpadami;
- PKD 46.49.Z – Sprzedaż hurtowa pozostałych artykułów użytku domowego;
- PKD 46.65.Z – Sprzedaż hurtowa mebli biurowych;
- PKD 46.66.Z – Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń biurowych;
- PKD 46.73.Z – Sprzedaż hurtowa drewna, materiałów budowlanych i wyposażania sanitarnego;
- PKD 46.77.Z – Sprzedaż hurtowa odpadów i złomu;
- PKD 47.41.Z – Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;
- PKD 47.59.Z – Sprzedaż detaliczna mebli, sprzętu oświetleniowego i pozostałych artykułów użytku domowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;
- PKD 47.62.Z – Sprzedaż detaliczna gazet i artykułów piśmiennych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;
- PKD 47.78.Z – Sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;
- PKD 47.91.Z – Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet;
- PKD 47.99.Z – Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami;
- PKD 63.11.Z – Przetwarzanie danych; zarządzenie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność;
- PKD 63.12.Z – Działalność portali internetowych;
- PKD 63.91.Z – Działalność agencji informacyjnych;
- PKD 63.99.Z – Pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej nie sklasyfikowana;
- PKD 68.10.Z – Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek;
- PKD 68.20.Z – Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi;
- PKD 68.32.Z – Zarządzenie nieruchomościami wykonywane na zlecenie;
- PKD 70.21.Z – Stosunki międzyludzkie (public relation) i komunikacja;
- PKD 70.22.Z – Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania;
- PKD 72.20.Z – Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych;
- PKD 73.11.Z – Działalność agencji reklamowych;
- PKD 73.12.A – Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji;
- PKD 73.12.B – Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych;
- PKD 73.12.C – Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet);
- PKD 73.12.D – Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach;
- PKD 73.20.Z – Badanie rynku i opinii publicznej;
- PKD 74.30.Z – Działalność związana z tłumaczeniami;
- PKD 74.90.Z – Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana;
- PKD 77.29.Z – Wypożyczenie i dzierżawa pozostałych artykułów użytku osobistego i domowego;
- PKD 77.33.Z – Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń biurowych, włączając komputery;
- PKD 77.39.Z – Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane;
- PKD 81.10.Z – Działalność pomocnicza związana z utrzymywaniem porządku w budynkach;
- PKD 81.30.Z – Działalność usługowa związana z zagospodarowaniem terenów zieleni;
- PKD 82.11.Z – Działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura;
- PKD 82.19.Z – Wykonywanie fotokopii, przygotowywanie dokumentów i pozostała działalność wspomagająca prowadzenie biura;
- PKD 82.99.Z – Pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana;
- PKD 85.51.Z – Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych;
- PKD 85.52.Z – Pozaszkolne formy edukacji artystycznej;
- PKD 85.59.B – Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane;
- PKD 85.60.Z – Działalność wspomagająca edukację;
- PKD 95.11.Z – Naprawa i konserwacja komputerów i urządzeń peryferyjnych.
§11.
- Organem Fundacji jest Zarząd Fundacji.
- W Zarządzie Fundacji może zasiadać jej Fundator.
- Zarząd Fundacji składa się z jednej do trzech osób powoływanych przez Fundatora na pięcioletnią wspólną kadencję.
- Członkostwo w Zarządzie wygasa w przypadku rezygnacji, śmierci, bądź odwołania członka Zarządu. Fundator może odwołać Zarząd lub każdego z jego członków w każdym czasie.
- Funkcję członka Zarządu można pełnić przez więcej niż jedną kadencję.
- W skład pierwszego Zarządu Fundator Fundacji powołuje:
- Elżbietę Urszulę Tekieli – funkcja: Prezes Zarządu.
§12.
- Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji uprawniony jest samodzielnie Prezes Zarządu Fundacji lub dwaj członkowie Zarządu Fundacji działający łącznie.
- Do zadań Zarządu należy w szczególności:
- uchwalanie rocznych planów działania Fundacji oraz planów finansowych,
- uchwalanie regulaminów,
- sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
- ustalanie wielkości zatrudnienia i wysokości środków na wynagrodzenia pracowników Fundacji,
- podejmowanie decyzji we wszelkich sprawach nie przekazanych do kompetencji innych organów,
- przyjmowanie darowizn, spadków i zapisów, subwencji i dotacji.
- Zarząd podejmuje decyzje na posiedzeniach w formie uchwał – zwykłą większością głosów jego członków obecnych na posiedzeniu Zarządu, w razie równej liczby głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- O posiedzeniu muszą być powiadomieni wszyscy członkowie Zarządu.
- Zarząd może powoływać pełnomocników do kierowania wyodrębnioną sferą spraw należących do zadań Fundacji.
- Członkowie Zarządu Fundacji mogą pozostawać z Fundacją w stosunku pracy.
- Zmian w statucie Fundacji dokonuje Zarząd Fundacji uchwałą. Zmiany statutu mogą dotyczyć celów dla realizacji, których Fundacja została ustanowiona i określonych w akcie założycielskim.
§13.
- Fundacja może się połączyć z inną fundacją dla efektywnego realizowania swoich celów.
- Połączenie z inną fundacją nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
- W sprawach połączenia z inną Fundacją właściwy jest Zarząd, przy czym jego decyzje zapadają w drodze uchwały.
§14.
- Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została ustanowiona lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
- Likwidatorów Fundacji powołuje i odwołuje Zarząd Fundacji.
- Decyzję o likwidacji podejmuje Zarząd Fundacji w drodze uchwały.
- Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Fundacji mogą zostać przeznaczone mocą uchwały Zarządu Fundacji na rzecz działających w Rzeczpospolitej Polskiej fundacji o zbliżonych celach.
Fundator – Elżbieta Urszula Tekieli
Duston Sp. z o.o. Sp.K.
ul. Makuszyńskiego 22a
31-752 Kraków
NIP: 6783163909
Godziny otwarcia:
Poniedziałek – Piątek 8:00 – 16:00